top of page
  • Foto van schrijverSam’s boeken

Zoals de wind waait

Bijgewerkt op: 7 nov. 2020

Een leuk weetje.. Na mijn studie onderwijsassistent en voor mijn studie Evenementenorganisatie heb ik 2 jaar de opleiding Artiest drama acteur gevolgd.

Tijdens deze studie hebben wij zelf stukken moeten schrijven, regisseren en uitvoeren.


In het eerste jaar hebben wij gewerkt aan monologen. Mijn monoloog ging over een prinsessenleven. Ik speelde een kleine meid, die droomde over leven als een prinses. Ik zou gaan trouwen met een prins op het witte paard en mijn grote vriend Bollo (mijn knuffel), zou mij in elke stap van mijn leven ondersteunen. Zie deze hele mooie wazige, blurry foto.



Een van mijn toenmalig klasgenoten is echter een stapje verder gegaan en probeert van zijn monoloog nu een prachtig boek te maken!


Het verhaal Dédé is een paardenbloemzaadje en samen met zijn broers en zussen woont hij bovenop het knopje van zijn moeder tussen de weidebloemen aan de rand van een boerenveld. Dédé heeft een heel uitgewerkt plan waar de wind hem naar toe zal brengen: een stukje verderop naar de mooie boterbloem Roza waar hij dan lang en gelukkig mee zal leven. De wind waait echter anders en Dedé wordt de wereld ingeblazen. Een hele reis, maar volgens mama kom je altijd uit op je plek.

Jij kunt helpen!

Om het boek te kunnen publiceren probeert Job €5000 bij elkaar te krijgen.

Daarvoor heeft hij een mooie actie opgezet.


Wil je meer weten?

Bekijk dan vooral de onderstaande links:



Doneer jij?

28 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page