top of page
  • Foto van schrijverSamsboeken

Recensie 'Het Verdoemde verbond'

Novel Rebels benaderde me met de vraag of ik wilde deelnemen aan de blogtour voor het eerste boek uit de Xullux reeks 'Het Verdoemde verbond'. De omschrijving klonk wat vaag, maar daardoor werd ik juist nieuwsgierig. Ik wist niet zo goed wat ik van dit boek zou gaan vinden....



Jakim Kravanja

De auteur is Jakim Kravanja. Naast de tijd die hij in zijn boeken steekt, is hij graag aan het gamen. Hij heeft een opleiding gevolgd bij de Schrijversacademie.

'Het verdoemde verbond' is zijn schrijversdebuut en is de eerste Novel Rebel!


Xullux

Xullux gaat over Cara die ontdekt dat haar knuffelbeer kan praten. Met de beer aan haar zijde belandt ze van het ene in het andere avontuur. Via portalen reist ze naar andere planeten en ondertussen moet ze de wereld redden van de ondergang.


De Xullux reeks groeit naar een Young Adult genre, maar het eerste deel zal door meerdere lezers als een middle grade, misschien zelfs wel als jeugdboek, aanvoelen.

Het eerste deel volgen we Cara als ze 13 is, maar in deel 2 is zij al 17. Je groeit dus, dan al niet in grote stappen, mee met Cara als persoon in de 3 delen van de Xullux reeks.


Het Verdoemde verbond

In dit eerste deel is Cara 13 jaar en woont zij in een weeshuis. Nog voor zij is geboren is haar vader overleden en toen zij nog jong was, is haar moeder verdwenen. Cara heeft zich op de een of andere manier altijd schuldig gevoeld voor het verdwijnen van haar moeder, maar kon dit niet verklaren. Als buitenbeentje staat Cara er alleen voor, met haar teddybeer als haar steun en toeverlaat.


Tijdens een zomeruitje met het huis komt zij in aanraking met haar speciale gaven die een hele wereld voor haar openen. Zo komt haar teddybeer weer tot leven en stelt zichzelf voor als Terran. Ze komen tot de ontdekking dat Cara de laatste vrije levende Engel is. Net als haar moeder. Als een dagdroom komen haar herinneringen aan de dag dat haar moeder is verdwenen weer terug. Haar moeder is gevangen genomen door de Demontator (demonenkoning). Wetend dat haar moeder toch nog leeft, gaat zij samen met Terran op avontuur. Ze reizen door portalen naar verschillende werelden. Om haar moeder te redden moet ze een verbond sluiten met de Demontator. Maar wat is nu de beste keuze?


Samen met Cara en Terran leer je de verschillende planeten en rassen kennen, zoals Draken, Vayrie, Trogres en vele andere soorten.





Recensie


Auteur: Jakim Kravanja

Uitgeverij: Novel Rebels

Serie: Ja, eerste deel.

Sterren: 4/5


Met de juiste verwachtingen is het een heerlijk boek die je meeneemt naar andere dimensies!


In het begin vroeg ik mij af of het wel wat voor mij zou zijn, totdat het verhaal begon. En dit gebeurt al redelijk snel. Zodra je eenmaal in het verhaal zit, is het lastig om het boek weg te leggen. Vooral omdat je je afvraagt wat het volgende ras is die je tegenkomt. Voordat je het in de gaten hebt, ben je zo weer vijf hoofdstukken verder.


De hoofdstukken zijn niet zo lang en de titels van de hoofdstukken maken duidelijk in welk gebied je zit of welke spannende gebeurtenis je te wachten staat.


Door de duidelijke omschrijvingen is het niet moeilijk om de creaties en werelden voor je te zien. Soms zou je bijna willen dat je er echt bij kon zijn om bepaalde materialen en figuren zelf aan te kunnen raken.


Wat je ook tegenkomt in dit boek zijn meerdere verwijzingen naar symbolisme en mythologie. Echter deed de Draak Jormungand mij vooral denken uit de draak van de Neverending Story.


Zoek jij een boek om te ontsnappen aan de realiteit? Dat raad ik dit boek zeker aan!

Ik hoop dan ook echt dat meer lezers dit boek zullen oppakken om te lezen. Dat verdient dit boek zeker!


Ik ben benieuwd naar deel 2!


19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page