top of page
  • Foto van schrijverSamsboeken

Blogtour Liefde in Milaan

Allereerst wil ik uitgeverij Zomer & Keuning bedanken voor het vertrouwen met deze mooie serie van Saskia Oudshoorn.


Eind november reageerde ik op een oproep van uitgeverij Zomer & Keuning voor deelnemers aan de blogtour voor 'Liefde in Milaan'; een drieluik over Anneloes en Gianluca.





Over de auteur

Saskia M.N. Oudshoorn is geboren in Rotterdam en is een bezig bijtje.

Ze is een harde werker en verdeeld haar vrije tijd over haar hobby's, zoals schrijven en zingen.

In 2015 kwam haar eerste boek 'Buiten spel' uit bij Boekscout BV. Bij deze uitgeverij kwam in 2017 haar tweede boek 'Op eenzame hoogte' uit. Deze werd vrouwenthriller van het jaar. Ze kreeg schrijfcoaching van Simone vd Vlugt. Daarna heeft zij 'Buiten Spel' herschreven en die kwam in finale van de Sweek/Crime Compagnie Contest!

Zo komt er in 2018 weer een boek van haar uit - 'Zie jij mij?' Nu bij Sweek Publishing. Daarna stopt haar schrijfavontuur niet.

In 2019 is Saskia na een spannende wedstrijd het Kobotalent met het boek 'Recept voor geluk'. Hierna heeft Saskia ook geen tijd om stil te zitten, want in mei 2020 is daar alweer haar volgende boekenkindje; 'Dubbele agenda'.

In julie 2019 schreef Saskia op verzoek van de Hebban Feelgood Club het verhaal 'Toeval bestaat niet'. Deze novelle is nu, samen met de opeenvolgende novelles, uitgebracht als de drieluik 'Liefde in Milaan'.


Later dit jaar komen bij Kobo deel 2 en 3 na Recept voor geluk als Kobo Original uit.


Wil je meer weten over Saskia?

Neem dan een kijkje op haar website.


Liefde in Milaan

Toeval bestaat niet

In deze eerste novelle van de 'Liefde in Milaan' serie maken we kennis met Anneloes.

De novelle is voorspelbaar, maar op de juiste manier, want 'Toeval bestaat niet'.




Anneloes wordt tijdens de corona-crisis van de een op de andere dag, zonder enige waarschuwing, door haar man Emiel aan de kant gezet voor zijn stagiaire Iris.

Dit ontdek je doordat de gedachten van Anneloes tijdens haar dienst in de snackbar met de lezer worden gedeeld. De snackbar lijkt een gruwelijke werkplek, totdat ze een ijsje verkoopt aan een meisje Lizzy, die samen met haar vader een ijsje komt halen.

Door Emiel heeft ze nu deze baan bij de snackbar moeten aannemen, naast haar baan bij een reclamebureau, en moet ze de dagen zien te overleven, door energie uit de fijne klantencontacten te putten.


De vriendinnengroep, de Spice Girls, van Anneloes (afgekort; Loes) hebben een profiel voor haar aangemaakt op Tinder. Tijd om weer uit te gaan met het mannelijk geslacht. Loes is het hier niet mee eens en blijft het liefst de rest van haar leven ver bij mannen vandaan.


 

"Ik ben er klaar mee. Geen polonaise aan mijn lijf, geen gedoe, geen gezeur. Geen teleurstellingen meer. Geen valse verwachtingen."

 

Maar een vriendinnengroep zou geen echte vriendinnengroep als ze niet vol blijven houden tot Anneloes toezegt op één date. Ze laat zich weer even van top tot teen bijwerken en gaat op date. Natuurlijk voelt ze zich niet op haar plek in het restaurant waar de date zal plaatsvinden.

Na deze date schakelt haar leven naar een hogere versnelling en moet ze obstakel na obstakel zien te overleven. Is Gianluca niet te mooi om waar te zijn?



Recensie Toeval bestaat niet

De novelle is voorspelbaar, maar op de juiste manier, want 'Toeval bestaat niet'.

Mijn rating: ⭐⭐⭐⭐/5

 

"To love is risky.

Not to love is foolish.

Maxime Lagacé

 

Deze quote is waar het boek mee begint en daar wordt gelijk de toon van het verhaal mee gezet.


Het boek zit vol verwijzingen naar opruimadviezen van Marie Kondo, diverse tv-programma's en wijze lessen, zoals: 'Jouw gevoel is van jou en jij bent er verantwoordelijk voor. Niemand anders.'

Ook onze vriend-met-blauwe-ogen Victor van First Dates wordt niet vergeten.


De vriendinnengroep van Anneloes geeft je een warm gevoel van geliefd zijn en deed mij denken aan dergelijke situaties die ik met mijn eigen vriendinnen heb meegemaakt. Vriendschap heeft een belangrijke rol in dit boek en ik kan niet anders dan dit aanmoedigen.


Gedurende het boek voel je het bijna alsof jij Anneloes bent, zo duidelijk is beschreven wat welke situatie met haar doet. Je kunt ook steeds beter inschatten hoe Anneloes reageert op obstakels en situaties.


Daarnaast zit het verhaal vol humor die te vergelijken is met die van Marijke Vos en Lisette Jonkman.

Het boek leest heerlijk weg, maar net iets te voorspelbaar waardoor dit deel voor mij een sterretje moet inleveren.


Recensie Loes, Luca & Liz

Genoeg en realistische twists in het tweede deel van de 'Liefde in Milaan' serie.

Mijn rating: ⭐⭐⭐⭐/5





Deel 2 is een fantastisch boek waarin je wordt meegesleurd in het liefdesverhaal van Anneloes en Gianluca. Het boek heeft weer een duidelijke verhaallijn en de beschrijvingen van de acties en situaties doen je geloven dat jij in de armen van Gianluca ligt. En dat voelt nou niet bepaald vervelend, is mijn nuchtere mening.


Doordat Saskia de serieuze toon aanhoud waar nodig, maar onderbreekt met een portie humor maakt boek makkelijk weg te lezen.

Doordat Saskia de serieuze toon aanhoud waar nodig, maar onderbreekt met een portie humor maakt boek makkelijk weg te lezen.


In dit tweede deel van de 'Liefde in Milaan' serie leren we de personages weer wat beter kennen. Waar we in deel 1 voornamelijk het verhaal van Anneloes leren, leren we in deel twee voornamelijk het verhaal van Gianluca en zijn leven met Elizabeth.


 

"Er zijn maar 2 dagen in het jaar waarop men helemaal niets kan doen. De ene is gisteren, en de andere is morgen. Dit betekent dat vandaag de juiste dag is om lief te hebben, te geloven en in de eerste plaats te leven" - Dalai Lama

 


Soms komt de keiharde realiteit om de hoek kijken en worden de personages weer even met de beide benen op de grond gezet.

Door de schrijfstijl van Saskia, waarin ze je het verhaal verteld vanuit verschillende POV's, voel je je een onderdeel van het verhaal, waardoor jijzelf ook weer even een realitycheck krijgt.


Een voor mij belangrijk detail is dat in dit boek niet alles vanzelfsprekend is, waaronder het ouderschap en dat is voor mij een hele verademing!


Het gevoel dat ik aan dit boek heb overgehouden is dat je vandaag moet leven, want morgen is je niet beloofd.

Ondanks de zware boodschap die ik er uit heb gehaald, zorgt Saskia met haar luchtige schrijftstijl en grappen op de juiste plekken voor een boek om van te genieten.

En, natuurlijk, dat je niet kunt wachten om te lezen wat Anneloes en Gianluca nog meer te wachten staat.


Kortom; een heerlijke en realistische feelgood om van te smullen!


Recensie Casa dell' Amore

Een heerlijke ontknoping van een heerlijk verhaal! Mijn rating: ⭐⭐⭐⭐⭐/5





Hoe heerlijk ik dit laatste deel vond, blijkt wel uit het feit dat ik niet eens aantekeningen heb gemaakt tijdens het lezen.


Dit derde en laatste deel speelt zich voor het grootste deel af in het zonovergoten Milaan, met af en toe een regenachtige dag. Je krijgt zin om je koffer in te pakken en op het vliegtuig te stappen.


In dit deel gaan Anneloes en Gianluca aan de slag met de droom van Liz, die ondertussen de droom van onze lovebirds is geworden.

Beetje bij beetje kabbelen ze voort in de verbouwing, maar het gaat niet snel genoeg voor Gianluca. Zijn grote verrassing voor Anneloes staat op het spel.

Wat deze verrassing is, is verre van wat ik verwacht had. Dit is waarschijnlijk de danken aan hoe Saskia het verteld. Hierdoor wordt je wel even op het verkeerde been gezet.


Ik heb dan ook heel saai niets op dit deel aan te merken.

Normaal zou ik dan denken: 'duurde het verhaal maar langer!'

Echter denk ik dat Saskia hier precies genoeg geschreven heeft. Niet te veel en niet te weinig.

Ergens wil ik graag weten hoe het verder gaat op het landgoed, maar nu kan ik het voor mezelf heerlijk invullen. Ook wil ik er wel op vakantie.

Dus mocht iemand een soortgelijk plekje ontdekken; LET ME KNOW ;)


Conclusie

De 'Liefde in Milaan' serie is een serie van 3 novelles.

Na elk deel wil je weer graag verder lezen. Enige punt van kritiek is dat de liefde zich erg snel ontwikkeld, wat voor enkelen onrealistisch kan aanvoelen.


De schrijftstijl van Saskia is vloeiend, humoristisch, met af en toe een een serieus toontje. Ook is het verhaal realistisch en is er niets vanzelfsprekend.

Hopen kunnen we allemaal, maar we zullen de sprong moeten wagen om te ontdekken hoe de situatie afloopt.


De ex van Anneloes ben ik met elke keer dat zijn naam genoemd wordt, en dat zijn er nogal wat, meer gaan 'haten'. Hoe durf je zo met een vrouw om te gaan?

Daar tegenover staat het feit dat ik elke keer dat ik de naam 'Gianluca' las, weer een beetje meer verliefd werd op deze Italiaan.


Ik raad deze reeks met heel mijn hart aan en ik leg hem zelf op mijn 'te herlezen' boekenplank.


Een heerlijk verhaal waarbij je bij de ontknoping een positief traantje wegpinkt!



 

De e-books van Liefde in Milaan zijn nu te verkrijgen!

Klik hier voor meer informatie!


26 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page