top of page
  • Foto van schrijverSam’s boeken

Sundays are for baking 🍰

Bijgewerkt op: 7 nov. 2020

Het voordeel van werken in het onderwijs is dat de weekenden voor jezelf zijn. De weekenden gebruik ik dan ook meestal om uitgebreid te koken of om iets lekkers te bakken. Mijn man noemt mij dan ook soms gekscherend zijn eigen Miljuschka. Een groter compliment kan ik niet krijgen, want die vrouw is op elk front mijn idool.



Dit weekend was een heerlijk ontspannend weekend. Zo heb ik genoten van SET, zijn mijn nagels weer bijgewerkt en heb ik gisteren een heerlijke pan stoofvlees gemaakt op basis van een herfstbock. Het lekkere is dat je er 2 keer van kan genieten. 1: de geur tijdens het bereiden, 2: de smaak tijdens het eten.


Stroopwafelcake

Vandaag heb ik een cake met stroopwafel gemaakt volgens een recept van de Albert Heijn. En ik kan je zeggen dat hij weer heerlijk was. Naar mijn smaak zou hij wel wat luchtiger mogen zijn. Heb jij tips voor me? Laat het me weten in de opmerkingen.


 


Wat heb je nodig?

215 gram tarwebloem

200 gram ongezouten roomboter

200 gram fijne kristalsuiker

1 mespunt zout

4 middelgrote eieren

6 stroopwafels


Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 170°C. Vet de cakevorm in en bestuif met wat van de bloem.

  2. Doe de boter, suiker en het zout in een beslagkom en klop in 10 min. met een mixer tot een luchtige massa.

  3. Klop 1 voor 1 de eieren erdoor. Voeg een volgend ei toe als het vorige is opgenomen.

  4. Snijd de stroopwafels in grove stukken.

  5. Zeef het bloem boven het beslag en spatel door.

  6. Voeg de stukjes stroopwafel toe en spatel door.

  7. Schep het beslag in de vorm en zet deze in het midden van de oven. Bak de cake in het midden van de oven goudbruin en gaar. Controleer na ca. 45 min. op gaarheid. Prik de satéprikker in het midden van de cake. Komt deze er schoon uit, dan is de cake gaar.

  8. Stort de cake op een rooster en laat minstens 1 uur afkoelen.


 

Nu is de resterende vraag:

Wat is het recept voor volgende week waar ik de herfstvakantie mee ga inluiden?

Stuur me vooral ideeën door!


Geniet van jullie zondag. Ik duik nog even mijn boek in 📖

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page