top of page
  • Foto van schrijverSam’s boeken

Emily in Paris

Bijgewerkt op: 7 nov. 2020

Heb jij het al gezien? Netflix heeft weer een fantastische serie toegevoegd!

Jammer genoeg maar 1 seizoen, maar het is zeker de moeite waard.


Waar gaat het over?

Emily Cooper (Lilly Collins) werkt voor een groot marketing bedrijf in Amerika. Wanneer haar bazin onverwachts zwanger wordt, gaat Emily in de plaats van haar bazin naar Parijs om Amerikaanse inzichten te bieden binnen een extreem Frans bedrijf. Dit gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot.


 

Review

Let op. Dit stukje kan spoilers bevatten!

⭐⭐⭐⭐


Emily laat haar vriend en leven achter om een jaar haar droombaan te vervullen in Parijs. Want werken in hartje Parijs... wie wilt dat nu niet?

Zelf ben ik nooit zo gecharmeerd geweest van Parijs, maar door de beelden die je ziet in deze serie, door de ogen van inwoners, ben ik stiekem een beetje verliefd geworden op de stad. Zodra de pandemie achter de rug is, staat Parijs wel op mijn lijstje om te bezoeken.


In het begin verwacht je dat Emily geen aansluiting zal vinden bij haar Franse collega's. Gelukkig krijgt ze in verloop van tijd 2 collega's aan haar zijde en heeft zij mensen aan haar kant binnen het bedrijf. Ook buiten haar werk bouwt ze mooie vriendschappen op met Mindy, Gabriel en zijn vriendin Camille.

Drama, romantiek, intriges en tenenkrommende misverstanden. Kortom; een compleet pakket waardoor je niet kunt stoppen met kijken.



Gabriel, gespeeld door Lucas Bravo


Persoonlijk vind ik het wel echt een vrouwenserie. Een sterke vrouw die zichzelf wilt en zal bewijzen met links en rechts knappe mannen en een echte liefde. Desalniettemin heb ik deze serie die hard gebingewatcht en heb ik het hele seizoen op 1 dag gekeken na een lange werkweek.


Het einde is naar mijn zin en mijn mening veel te open. Ik had verwacht dat er nog een aflevering zou komen. Zelfs als cliffhanger naar een tweede seizoen, vind ik het einde net te open. De stand van zaken is in ieder geval wel hoe ik het graag zie in dit verhaal.

Nu ga ik snel naar bed en ga ik dromen over Gabriel. Want zeg nou zelf.. van die ogen ga toch vanzelf zwijmelen 🥰

bottom of page